Untitled design 1 20
گوشی‌های هوآوی نوا10 زیباتر و سبک‌تر از آیفون13

گوشی‌های هوآوی نوا10 رسما منتشر شد و این گوشی‌ها در دو مدل هوآوی نوا10 و نوا10 پرو عرضه شده‌اند.

یکی از نقاط قوت این گوشی‌های هوشمند وزن کم و باریکی آنها است. طبق اطلاعات در زمان رونمایی اعلام شد هر دو مدل از جمله گوشی‌های هوشمند بسیار نازک و سبک هستند. هوآوی نو10 فقط 6.88 میلی‌متر ضخامت و 168 گرم وزن دارد و بدان معنی است که این گوشی هوشمند از آیفون 13 که 7.65 ضخامت و 173 گرم وزن دارد سبک‌تر است. هوآوی نوا10 پرو نیز 7.88 میلی‌متر و 191 گرم وزن دارد.

این بار سری نوا 10 هوآوی در رنگی متعددی از جمله مشکی ـ طلایی، پروونس و سبز جنگلی عرضه می‌شود. همچنین برخی گوشی‌ها به رنگ نقره‌ای کم‌رنگ و تجملی است که ترکیبی از نوآوری و آینده‌نگری به شمار می‌آید و با رنگ طلایی همخوانی دارد. لوگوی حلقه و ستاره هوآوی به طرز هوشمنده‌ای با هم ادغام شده‌اند و بیانگر نوعی طراحی شاخص و روزآمد و آینده‌نگرانه است.

 نوا 10 هوآوی نخستین گوشی‌های هوشمند در صنعت موبایل‌سازی هستند که با دوربین سلفی 60 مگاپیکسلی از راه رسیده‌اند. این گوشی همچنین مجهز به یک لنز کلوزآپ مخصوص گرفتن پرتره است که یک سیستم تصویربرداری استریوی دید دوچشمی به وجود می‌آورد و از فوکوس خودکار AF پشتیبانی می‌کند. این دستگاه با 30 درصد افزایش سرعت فوکوس و حداکثر افزایش وضوح کلی 150 درصد ارایه می‌شود.

دوربین اصلی هوآوی نوا10 پرو 50 مگاپیکسلی (RYYB) به همراه دوربین ماکروی زاویه اولتراواید 8 مگاپیکسلی و لنز عمق 2 مگاپیکسلی است. این ترکیب دوربین مخصوص گرفتن پرتره‌های کم‌نور، عکس‌های فوری سریع، فوکوس پرتره عقب، تاری پرتره عقب و غیره است. این گوشی هوشمند همچنین دارای صفحه نمایش حلقه رنگی OLED 6.78 اینچی با فرکانس 120 هرتز است. در دل آن هم پردازنده اسنپدارگون 778جی 4جی کارگذاری شده است. باتری مورد استفاده در این مدل از گوشی هوآوی از نوع 4500 میلی‌آمپری با توان شارژ سریع 100 واتی توربو است. هوآوی ادعا می‌کند که گوشی جدیدش در حدود 20 دقیقه شارژ کامل می‌شود. همچنین از Wi-Fi 6 نسخه پیشرفته، NFC و پرداخت هوشمند پشتیبانی می‌کند.

منبع: gizchina