applewatch 2048px 4518 2x1 1
نحوه استفاده از قابلیت بزرگنمایی در اپل واچ و بزرگنمایی آسان متن

بسیاری از کاربران اپل از ردیاب‌های تناسب اندام خود به اپل واچ روی آورده‌اند و در حال حاضر از ویژگی‌های شگفت‌انگیزی که ارائه می‌دهد لذت می‌برند، اما گاهی اوقات از اندازه متن و دشواری خواندن اطلاعات شکایت دارند. این مشکلی است که قطعاً راه حلی از طرف اپل دارد که در آن می‌توانید از ویژگی Accessibility اپل استفاده کرده و مشکل را حل کنید. پس از انتشار WatchOS 8، این شرکت ویژگی جدیدی را معرفی کرده است که می‌تواند خستگی چشم را هنگام استفاده از عملکرد زوم در ساعت شما کاهش دهد.

برای شروع، ابتدا باید به تنظیمات Watch در آیفون خود مراجعه کنید. توجه داشته باشید که این نوع ساعت با اندروید سازگار نیست و برای جفت شدن و دسترسی به تنظیمات باید از آیفون استفاده کنید. پس از بازدید از صفحه تنظیمات اپل واچ، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، روی بخش Accessibility > Zoom > On ضربه بزنید. اینجاست که می‌توانید عملکرد بزرگنمایی را فعال کنید که کل صفحه را بزرگ‌نمایی می‌کند.

Amit Apple Watch Accessibility Zoom

هنگامی که این تنظیمات را فعال کردید، گام بعدی یادگیری نحوه استفاده از آن است.

با دوبار ضربه زدن با دو انگشت بزرگنمایی کنید.

برای حرکت در اطراف صفحه، دو انگشت خود را بکشید.

با دو انگشت دوبار ضربه بزنید و بکشید تا صفحه را تغییر دهید.

اگر احساس کردید که 5x پیش فرض به اندازه کافی خوب نیست، می‌توانید سطح بزرگنمایی را مستقیماً از تنظیمات سفارشی کنید. حداکثر ممکن 15 برابر است، اگرچه استفاده از آن بسیار سخت است، اما ارزش آن را دارد که با سطوح مختلف امتحان کنید تا سطح کاملی را که ممکن است مطابق با نیازهای شما باشد، ببینید. در ساعت خود تنظیمات مشابهی دریافت می‌کنید اما سطوح عددی با یک نوار لغزنده جایگزین می‌شوند و می‌توانید آن را نیز امتحان کنید.

پس از دو بار ضربه زدن، صفحه ساعت شما بزرگ‌نمایی می‌شود و یک کادر کوچک در بالا سمت راست ظاهر می‌شود که پیش‌نمایش را نشان می‌دهد که به مکانی که بزرگ‌نمایی کرده‌اید اشاره می‌کند. یک گزینه ساده‌تر این است که فقط تاج دیجیتال روی ساعت خود را بچرخانید، که ناحیه بزرگنمایی را جابجا می‌کند. به طور کلی، این ویژگی بسیار ساده و در عین حال مفید است که می‌تواند زمانی که گوشی خود را حمل نمی‌کنید و در حالی که در حال حرکت هستید و خواندن چیزهای مهم روی صفحه نمایش برایتان سخت است، مفید باشد.

منبع: phoneradar