61477f19cbaebec8e8b1acf351f01ec7
اپل احتمالا هدست واقعیت افزوده قیمت مناسب عرضه می‌کند

نخستین هدست واقعیت افزوده اپل در فصل سوم سال جاری میلادی موجود می‌شود.

اگرچه چون دیرزمانی است چشم انتظاریم تا اپل هدست واقعیت افزوده خود را عرضه کند خبر فوق‌العاده‌است؛ به احتمال زیاد قیمتی بیش از 3000 دلار خواهد داشت که در این صورت واقعیت افزوده این شرکت کوپرتینویی برای همگان دسترس‌پذیر نخواهد بود. با این حال، اگر هدست واقعیت افزوده اپل می‌خواهید اما حاضر نیستید سه هزار دلار برای آن هزینه کنید، کوپرتینو چه بسا نخسه ارزان‌تری ارایه دهد. تنها مشکل این است که باید تا سال 2025 میلادی دندان روی جگر بگذارید.

به گفته افشاگر معروف، مینگ‌ ـ چی کو، نسل دوم هدست واقعیت افزوده اپل در نیمه اول سال 2025 معرفی خواهد شد. کوپرتینویی‌ها ممکن است این بار به جای فقط یک مدل رده‌بالا و بسیار گران دو نسخه عرضه کند؛ یکی با عملکرد برتر و به احتمال زیاد قیمت بالاتر و دیگری برای افرادی که یا توانای مالی ندارند و یا نمی‌خواهند پول زیادی برای هدست واقعیت افزوده خرج کنند.

متأسفانه، کو هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت یا ویژگی‌های هدست واقعیت افزوده ارزان قمیت اپل افشا نکرده است. بنابراین نمی‌دانیم که تا چه مقدار مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. با این حال، به گفته کو، اپل ممکن است بیش از 10 میلیون دستگاه واقعیت افزوده خود را در سال 2025 یا 2026 به لطف استراتژی و اکوسیستم بخش‌بندی محصولات نسل دوم این شرکت روانه بازار کند.

باید در نظر داشته باشیم که در این مرحله همه اینها حدس و گمان است. اپل از عرضه هدست واقعیت افزوده خبر نداده چه رسد به نسل بعدی دستگاه واقعیت افزوده با نسخه مقرون‌به‌صرفه‌تر. با این حال، به طور حتم امکان توسعه چنین مدل کم‌هزینه‌ای برای کوپرتینو‌نشینان وجود دارد. از آنجا که اپل گوشی آیفون، ساعت هوشمند و آی‌پد قیمت مناسب روانه بازارها کرده بعید نیست که هدست واقعیت افزوده مقرون‌به‌صرفه نیز رو کند.

منبع: gagadget