Xiaomi Mijia Glasses Camera
شیائومی عینک ـ دوربین هوشمند «میجیا» را رو کرد

شیائومی از عینک مجهز به دوربین میکرو ـ اولد و پریسکوپ با نام «میجیا» (Mijia) که در زمره محصولات پوشیدنی واقعیت افزوده این شرکت به شمار می‌آید رونمایی کرد.

دوربین ـ عینک هوشمند شیائومی میجیا به زودی سرمایه‌گذاری جمعی را در چین آغاز می‌کند. این پوشیدنی دارای ویژگی‌های واقعیت افزوده است، مانند ترجمه بین انگلیسی و چینی، با ابزارهای اضافی که بعدها اضافه می‌شوند. این گجت دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و دوربین پریسکوپ هشت مگاپیکسلی برای زوم 15 برابری است. به علاوه، یک صفحه نمایش میکرو ـ اولد سونی با حداکثر روشنایی 3000 نیت را ارایه می‌دهد.

این دستگاه پوشیدنی به کاربر این امکان می‌دهد تا بدون نیاز به گوشی هوشمند خود به سرعت تصویر یا ویدیو بگیرید.

دوربین ـ عینک میجیا دارای صفحه نمایش سونی میکرو ـ اولد با روشنایی حداکثر 3000 نیت و گواهی TÜV Rheinland برای محافظت از چشم است. این عینک به لطف باتری 1020 میلی‌آمپر ساعتی با یک بار شارژ می‌تواند به طور مداوم تا 100 دقیقه ضبط کند. با شارژ مغناطیسی 10 واتی می‌توان این گجت را در 30 دقیقه تا 80 درصد شارژ کرد.

این دستگاه دارای ترجمه متنی در زمان واقعی هوش مصنوعی شیائومی بین انگلیسی و چینی است. سایر ویژگی‌های واقعیت افزوده، مانند پخش صفحه نمایش، در به‌روزرسانی‌های OTA بعدی در دسترس خواهند بود. دوربین ـ عینک میجیا از یک پلت فرم محاسباتی مستقل هشت هسته‌ای Qualcomm Snapdragon با حافظه ذخیره‌سازی 3 + 32 گیگابایت استفاده می‌کند. همچنین کاربر می‌تواند از طریق Wi-Fi یا بلوتوث 5.0 به این عینک با وزن حدود 100 گرم (~ 0.22 پوند) متصل شود.

مشتریان در چین می‌توانند دوربین ـ عینک شیائومی میجیا را با قیمت تخفیفی 2499 یوان (370 دلار آمریکا) پیش خرید کنند. انتظار می‌رود این گجت در آینده با قیمت 2699 یوان (حدود 400 دلار آمریکا) به فروش برسد. هنوزمشخص نیست که آیا این ابزار پوشیدنی در بازارهای دیگر عرضه می‌شود یا نه.

منبع: notebookcheck