qualcomm ar headset smart viewer
طراحی عینک واقعیت افزوده‌ای که با گوشی موبایل کار می‌کند

شرکت کوالکام به طور رسمی طراحی عینک واقعیت افزوده‌ای را تایید کرد که با تراشه‌های اسنپدراگون به کار رفته در تلفن‌های همراه کار می‌کند . در حقیقت طبق این طرح، عینک واقعیت افزوده مورد نظر قادر است برق خود را از تلفن‌های همراه، کامپیوترهای رومیزی و دستگاه‌های بی‌سیم تامین کند. با چنین طرحی عملا قابلیت واقعیت افزوده در دسترس توده عظیمی از کاربران قرار می‌گیرد.

این طراحی جدید که نمایشگر هوشمند بی‌سیم واقعیت افزوده نام دارد بدون نیاز به سخت‌‌افزار اضافی این کار را انجام می‌دهد و فقط مبتنی بر تراشه اسنپدراگون XR2 در خود عینک است.

به علاوه، در مقایسه با طرح‌های مرجع قبلی واقعیت افزوده پلتفرم جدید 40 درصد نازک‌تر است و توازن وزنی مناسب‌تری دارد.

طبق اعلام شرکت کوالکام، فناوری نمایشگر این عینک ساخت گروه سی‌یا (SeeYA) است. این عینک مجهز به یک صفحه نمایش دوچشمی میکرو ال‌یی‌دی با وضوح 1920 در 1080 برای هر چشم است. نرخ فریم آن با قابلیت «بدون تاری حرکتی» تا 90 هرتز می‌رسد.

کوالکام در خصوص دوربین‌های این عینک طراحی جدید را حول دوربین‌های تک‌رنگ دوگانه و یک دوربین سوم مدل رنگی آرجی‌بی متمرکز کرده است. این دوربین‌ها قادر به ردگیری حرکت دست و سر با تشخیص حالت آنها در مقیاس شش درجه آزادی (6DoF) است.

تا گوشی موبایل یا هر دستگاه دیگری مجهز به تراشه اسنپدراگون نباشد امکان استفاده از عینک هوشمند بی‌سیم واقعیت افزوده کوالکام وجود ندارد.  

بنابر اعلام شرکت کوالکام این عینک در ماه‌های آینده در دسترس خواهد بود.

منبع: Androidheadlines