gsmarena 000
نشت اطلاعات درمورد ساعت هوشمند گوگل پیکسل

شاید شما هم بدانید که ساعت هوشمند پیکسل به زودی روانه بازار می‌شود. تا مدت‌های مدیدی علاقه‌مندان و مشتاقان به این گونه از محصولات تصوراتی از این ساعت داشتند که امسال عاقبت گوگل بخشی زیادی از آنها را تایید کرد؛ هرچند از قرار معلوم قادر به حفظ اطلاعات مخفی آن نبود و پاییز امسال قرار بود آیین راه‌اندازی آن را برگزار کند که احتمالا به ماه اکتبر موکول می‌شود.

با این حساب، چند ماه پیش از آنکه ساعت هوشمند پیکسل راه‌اندازی شود اطلاعاتی از آن در دست است که جدیدترینش همین یک هفته پیش منتشر شد مبنی بر اینکه این ساعت به تراشه Exynos 9110 سامسونگ مجهز می‌شود. این موضوع اندکی موجب نگرانی است چراکه تراشه SoC که در 2018 به بازار عرضه شد براساس پردازش 10 نانومتری ساخته شده است.

به تازگی یک منبع جدید فاش کرد که صحبت‌هایی درمورد اینتل نیز شده است و افزود که ظاهرا ساعت هوشمند پیکسل واقعا به Exynos 9110 مجهز می‌شود اما بورد آن دارای کمک پردازشگر نیز خواهد بود. این موضوع ما را به یاد  Snapdragon Wear 4100+ SoC می‌اندازد که علاوه بر CPU اصلی دارای کمک پردازشگر دوم با توان بسیار پایینی است که کارش فقط راه‌اندازی قابلیت نمایشگر همه روشن (Always-On Display) و حسگرها است.

gsmarena 001
نشت اطلاعات درمورد ساعت هوشمند گوگل پیکسل 3

این امر به عمر باتری کمک می‌کند زیرا CPU اصلی تنها زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که کاربر مشغول کار با دستگاه باشد و همچنین با کم کردن بار CPU اصلی موجب کارکرد بهتر می‌شود. آیا چنین قابلیتی برای ساعت هوشمند پیکسل نیز به کار گرفته خواهد شد؟ فعلا نمی‌شود جوابی داد چون فقط به کمک پردازشگر اشاره شده است و به جزییات بیشتری نیاز است ولی مطمئن هستیم که در هفته‌ها و ماه‌های آینده اطلاعاتی در این زمینه به دست می‌آید. پس جای نگرانی نیست.

نکته دیگر اینکه از قرار معلوم ساعت هوشمند پیکسل قدری از مدل Galaxy Watch4’s که دارای رم یک‌ونیم گیگابایتی است پیشی می‌گیرد. حال این پرسش مطرح است که رم ساعت پیکسل چقدر است؛ یک‌ونیم یا دو گیگابایت؟ ما هم مثل شما حدس‌هایی می‌زنیم منتها پر واضح است که ساعت هوشمند پیکسل در زمینه حافظه کم و کسری نخواهد داشت. علاوه بر اینها، این ساعت دارای حافظه 32 گیگابایتی خواهد بود و این مقدار حافظه از دیگر سیستم عامل‌های وِر (Wear OS) که هم‌اکنون می‌بینیم بیشتر است.

همچنین حسگرهای قسمت پشت این ساعت به وضوح مشابه حسگرهای استفاده شده در Fitbit Luxe و Fitbit Charge 5 است. سخت‌افزار مورد بحث ما به نمایشگر ضربان قلب، اکسیژن خون (SpO2) و نوار قلب (ECG) مجهز خواهد بود و از آنجا که گوگل امکاناتFitbit  را در اختیار دارد استفاده دوباره از این حسگرها امتیاز برجسته‌ای به شمار می‌آید.

منبع: gsmarena