Screenshot 2022 07 28 110937 1
گوشی‌های آینده نوکیا بدون لنز زایس

شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال تایید کرد که گوشی‌های هوشمند آینده نوکیا بدون سخت‌افزار لنز زایس عرضه می‌شوند.

این همکاری زایس با نوکیا در واقع در سال 2021 به پایان رسید اما به تازگی در بیانیه‌ای رسمی و علنی اعلام شد. زایس در حال حاضر با شرکت ویوو برای دوربین گوشی‌های هوشمند خود همکاری می‌کند.

در حقیقت یکی از بزرگترین همکاری‌های دوربین گوشی‌های هوشمند به پایان رسیده است. در بیانیه‌ای که برای سایت Nokiamob ارسال شد، شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال تایید کرد که به همکاری طولانی‌مدت خود با شرکت دوربین زایس برای ارایه سخت‌افزار نوری مخصوص گوشی‌های برند نوکیا پایان داده است.

در این بیانیه آمده است که مشارکت این دو شرکت در واقع در سال 2021 به پایان رسیده است. این بدان معناست که گوشی نوکیا XR20 آخرین گوشی شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال با سخت‌افزار لنز زایس بود. اچ‌ام‌دی گلوبال هیچ دلیلی برای پایان همکاری خود با زایس ارایه نکرده است. می‌توان فرض کرد که نوکیا با این کار خود به کاهش هزینه‌ها است؛ هرچند که فقط حدس و گمان است.

زمانی که نوکیا عملا در کار تولید گوشی‌های هوشمند بود با زایس همکاری داشت تا بدینوسیله لنز دوربین گوشی‌های هوشمند خود را بهبود بخشد. نوکیا بعدها تجارت گوشی‌های هوشمند خود را به مایکروسافت فروخت و سپس مجوز نام تجاری خود را به اچ‌ام‌دی گلوبال برای ساخت گوشی‌هایی با برند نوکیا واگذار کرد. اچ‌ام‌دی گلوبال هم در سال 2017 با هدف بهبود دوربین گوشی‌های هوشمند خود با شرکت زایس وارد شراکت شد.

در آن زمان این قرارداد شامل لنز نبود بلکه زایس متعهد به همکاری در زمینه تولید حسگرهای و الگوریتم‌های تصویربرداری جدید با اچ‌ام‌دی گلوبال شد. این امر منجر به ایجاد سخت‌افزار چشمگیر دوربین در گوشی‌های پرچمدار مانند Nokia 9 PureView و Nokia 8.3 شد.

در اواخر سال 2020، زایس یک شراکت دیگر را این بار با شرکت ویوو اعلام کرد تا لنزهای خود را در گوشی‌های هوشمند این شرکت مورد استفاده قرار دهد. زایس در آن زمان اعلام کرد: «شراکت با نوکیا ادامه پیدا می‌کند و غیرانحصاری است.» اما این همکای یکی ـ دو سال بیشتر طول نکشید. باید دید اچ‌ام‌دی گلوبال چه فکری به حال دوربین گوشی‌های آتی نوکیا خواهد کرد.

منبع: androidauthority