Galaxy XCover 6 toranji 3
گلکسی ایکس کاور 6 پرو نسل اول از گوشی‌های 5جی سامسونگ

سامسونگ ساخت و عرضه گوشی هوشمند گلکسی ایکس کاور 6 پرو (Galaxy XCover6 Pro) را به انجام رساند.

جدیدترین گوشی از جنس مقاوم این شرکت سازنده گوشی‌های هوشمند همچنین از نوع ممتاز است زیرا اولین گوشی مجهز به SoC با قابلیت پشتیبانی از 5G، صفحه نمایش با نرخ تازه‌سازی بالا (120 هرتز) و دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی است. این مشخصات نشان می‌دهد که 6 پرو از جمله گوشی‌های هوشمند استانداردی است که قیمت آن به طور شگفت‌انگیزی گران از آب درمی‌آید.

جدیدترین گوشی هوشمند سری گلکسی ایکس کاور سامسونگ در وب‌سایت آلمانی OEM معرفی شده است. 6 پرو در حقیقت نوعی گوشی جدید غیرمعمول و ممتازی است. در واقع، این گوشی مقاوم جدید مجهز به چندین ویژگی به‌روز تلفن همراه است.

این ویژگی‌های شامل یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی و لنز دوگانه با حاشیه قرمز جذاب است. قاب گوشی برخلاف انتظار دارای استاندارد MIL-STD-810H (دوام و مقاومت) و نیز دارای رتبه‌بندی رسمی حفاظت از نفوذ مواد خارجی یعنی IP68 است. در چنین حالتی وزن این گوشی تا 235 گرم افزایش می‌یابد. این موضوع باعث می‌شود که گلکسی ایکس کاور 6 پرو در عصر 5جی به یک گوشی قدرتمند تبدیل شود.

این گوشی، با توجه به این نکته، از سطحی عالی از اتصال برخودار می‌شود؛ حتی اگر این کار از طریق پلت فرم کمی قدیمی‌تر اسنپدراگون 778جی محقق شود. در خصوص مقدار رم و حافظه داخلی فقط به مجهز بودن این گوشی به شش گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی اشاره شده است اما از حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند. چنین قابلیتی البته درخور شان گوشی ساخت سامسونگ نیست.

با این اوصاف، 6 پرو نخستین گوشی مجهز به صفحه نمایش 120 هرتزی فول اچ‌دی پلاس در مجموعه خود و دارای نمایشگر 6.6 اینچی از نوع ال‌سی‌دی است. این نمایشگر همچنین دارای لمس پیشرفته است؛ به طوری که می‌توان از آن بدون برداشتن دستکش استفاده کرد. باتری آن از نوع قابل تعویض 4050 میلی‌آمپری با توان شارژ سریع 15 واتی است.

در این گوشی ساخت سامسونگ جک سه و نیم میلی‌متری، اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4.1 کارگذاری شده است. گلکسی ایکس کاور 6 پرو به سیاق اسلاف خود ساخته شده؛ گرچه مدل‌های جدیدتر برای سامسونگ DeX در نظر گرفته شده است.

6 پرو جدید بدون اشاره به قیمت آن رونمایی شده اما از قرار با قیمت تقریبی 600 یورو (تقریبا 630 دلار آمریکا) معامله شده است. در همین حال، این گوشی در آمازون با قیمت 400 دلار هم فروس رفته است.

منبع: notebookcheck