huawei xmage img 1
فناوری جدید عکاسی XMAGE در تلفن‌های همراه هوآوی

هوآوی اعلام کرد از فناوری جدید با نام XMAGE در دوربین‌ گوشی‌های همراه خود استفاده می‌کند. این شرکت می‌گوید فناوری جدید موجب ارتقای کیفیت تصاویر شده و کاربر می‌تواند با استفاده از دوربین تلفن‌های همراه ساخت این شرکت عکس‌هایی با وضوح و رنگ شفاف بگیرند.

XMAGE هوآوی فناوری نوآورانه دوربین تلفن همراه است که یک سازنده فناوری چینی آن را ابداع کرده تا هوآوی به گوشی هوشمند پرچمدار آینده خود یک لمس تصویربرداری جدید با نوید تصاویر فوق‌العاده مطلوب برای ثبت لحظه واقعی کاربر با نمای واضح بدهد.

این شرکت عمدتا در سه زمینه متمرکز شده است که عبارتند از:

نوآوری فناورانه

تجربه عکاسی

فرهنگ تصویرسازی

در حال حاضر هیچ تاییدی درمورد گوشی هوشمندی که این فناوری با آن عرضه شود وجود ندارد. این در حالی است که عرضه Mate 50 هنوز معلق است و احتمالا این پرچمدار هوآوی با فناوری دوربین تصویر XMAGE همراه خواهد بود. در ادامه می‌توانید نمونه تصاویر فناوری XMAGE را بررسی کنید:

huawei xmage img 2
huawei xmage img 5

فناوری اولترا ویژن

هواوی دوربین اولترا ویژن را با سری گوشی‌های P40 عرضه کرد. این فناوری شامل پیکربندی‌های دوربین سه‌گانه، چهارگانه و پنتا است که نور زیاد و وضوح تصاویر را کنترل می‌کند.

حسگر اولترا ویژن دارای نقشه رنگی RYYB با 40 درصد دریافت نور بیشتر در مقایسه با حسگر دیگری به نام CMOS است. هوآوی برای اصلاح کیفیت تصاویر از موتور Huawei XD Fusion بهره می‌برد.

کرومای واقعی

موتور تصویر کرومای واقعی (True Chroma) برای تلفن هوشمند پرچمدار Huawei P50 Pro به بهبود کیفیت تصویر کمک می‌کند زیرا گاموت رنگی P3 در اپتیکال Huawei XD تعبیه شده است. موتور کرومای واقعی عکاسی دیجیتالی بسیار دقیقی از تصویر را به صورت رنگی ارایه می‌دهد.

به این ترتیب، می‌توان انتظار داشت که هوآوی بتواند دوربین تصویربرداری XMAGE را با سری گوشی Huawei Mate 50 عرضه کند. عجالتا این شرکت چیزی درمورد استفاده از این فناوری در پرچمدار آینده ذکر نکرده است.

منبع: huaweicentral