Z Flip 4 و Z Fold 4 احتمالا با دوربین زیر نمایشگر عرضه شوند
با مشخصات گوشی‌های گلکسی زد فولد 4 و فلیپ 4 سامسونگ آشنا شوید

با اینکه سازندگان گوشی‌های هوشمند هم‌اکنون توجه زیادی به گوشی‌های تاشو نشان می‌دهند یا هم‌اکنون در حال ساخت حداقل یک گوشی هوشمند تاشو هستند گوشی‌های هوشمند تاشوی سامسونگ هر روز بیشتر در کانون توجه قرار می‌گیرند.

در حال حاضر گوشی‌های گلکسی زد سامسونگ از گلکسی زد فولد 3 گرفته تا فلیپ 3 طلایه‌دار فروش در زمینه گوشی‌های هوشمند تاشو هستند. با این همه، این دستگاه‌ها نیاز به تکمیل و معرفی پتانسیل به طور کامل دارند.

به همین علت، شایعه شده که سامسونگ درصدد اضافه کردن کیفیت به گوشی‌های هوشمند تاشوی آینده خود است که از جمله آنها می‌توان از قابلیت عملکرد چند وظیفه‌ای آسان نام برد.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی آیس یونیورس، گلکسی زد فولد و فلیپ 4 به قابلیت «ضربه جداکننده صفحه نمایش» مجهز خواهند شد. این قابلیت احتمالا کارکردی مشابه به چیزی است که در دستگاه‌های تاشوی اوپو، ویوو و آنر وجود داشت و ضمن آن کاربر می‌تواند با ضربه زدن بر روی صفحه نمایش آن را به دو نیم کند.

از دیگر اطلاعات لو رفته درمورد گوشی فولد 4 این است که این دستگاه برخوردار از صفحه نمایش 7.6 اینچی QXGA+ AMOLED در یک طرف و صفحه نمایش 6.2 اینچی HD+ AMOLED در طرف دیگر است. هر دو صفحه نمایش داخلی و بیرونی این گوشی نرخ تازه‌سازی 120Hz خواهند داشت.

همچنین گوشی فولد 4 مجهز به تراشه اسنپدراگون 8+ Gen 1 در کنار رم 12/16 و حافظه داخلی 256/512 خواهد بود. برای این گوشی یک باتری 4400 میلی‌آمپری با توان شارژ سریع 25 واتی در نظر گرفته می‌شود. دوربین‌های قسمت پشت این گوشی عبارت از 50 و 12 مگاپیکسلی (اولترا واید) به علاوه 12 مگاپیکسلی با قدرت زوم سه برابر است. صفحه نمایش داخلی آن هم از یک دوربین 16 مگاپیکسلی از نوع زیر صفحه نمایش برخوردار می‌شود و صفحه نمایش خارجی آن مجهز به دوربین 10 مگاپیکسلی پانچ هول خواهد شد.

این در حالی است که گوشی گلکسی زد فلیپ 4 دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی FHD+ sAMOLED با نرخ تازه‌سازی 120Hz (با صفحه نمایش خارجی 2.1 اینچی) است. یک تراشه از نوع اسنپدراگون 8+ Gen 1 به همراه 8 گیگابایت رم و حافظه داخلی 128/256 گیگابایتی در دل این گوشی کارگذاری خواهد شد. همچنین دو دوربین 12 مگاپیکسی که یکی از آنها اولتراواید است در قسمت پشت دستگاه تعبیه می‌شود و در همان حال دوربین صفحه نمایش داخلی آن از نوع 10 مگاپیکسلی خواهد بود. این گوشی به یک باتری 3700 میلی‌آمپری با توان شارژ کابلی 25 واتی و شارژ بی‌سیم 10 واتی مجهز می‌شود.

انتظار می‌رود که هر دو گوشی گلکسی زد فولد 4 و فلیپ 4 روز دهم اوت راه‌اندازی شوند.

منبع: gizmochina