632916
افشای قابلیت‌های جدید رابط کاربری MIUI 14 شیائومی

نماهایی از آنچه که گویا متعلق به رابط کاربری MIUI 14 شیائومی است در فضای مجازی منتشر شده و برخی از تغییرات آتی را نشان می‌دهند.

نکته درخور ذکر اینکه این تغییرات براساس اندروید13 اعمال شده است. در اینجا نسخه کنونی نسخه توسعه یافته 22.7.19 است (شیائومی از نسخه‌های مبتنی بر تاریخ استفاده می‌کند. بنابراین این نسخه به همان اندازه تازه است).

برنامه گالری دارای یک ویژگی تشخیص متن است که به کاربر امکان می‌دهد متن را از اسنادی که گرفته به سرعت کپی کند. همچنین قابلت «On this day» وجود دارد که عکس‌های قدیمی گرفته شده در یک روز معین از سال‌های پیش را نشان می‌دهد.

gsmarena 001 6

استاندارد Bluetooth LE Audio نیز پشتیبانی می‌شود که در انتقال صدای بی‌سیم کاربرد دارد. این قابلیت یک کدک جدید با کیفیت بالا به علاوه پشتیبانی از پخش Auracast را به همراه دارد که براساس آن دستگاه می‌تواند به عنوان نوعی ایستگاه رادیویی FM عمل کند و با هدفون‌های متعدد پشتیبانی شده می‌توان به آن گوش داد.

gsmarena 002 8

علاوه بر این، Multi-Stream می‌تواند صدا را به هر دو جوانه TWS به طور همزمان ارسال کند (هدست‌های TWS فعلی دارای یک جوانه اصلی هستند که به جوانه ثانویه متصل می‌شود). به علاو، قابلیت Multi-Stream می‌تواند صدا را به هر دو بادز TWS به طور همزمان ارسال کند (هدست‌های TWS فعلی دارای یک باد اصلی هستند که به باد ثانویه متصل می‌شوند).

gsmarena 003 7

رابط کاربری MIUI 14 همچنین دارای قابلیت Anti-fraud protection بهبود یافته‌ای است که تماس‌ها، پیام‌ها و برنامه‌های مشکوک را اعلام می‌کند. نسخه جدید همچنین به کاربر کمک می‌کند تا اعلان‌ها را حذف کرده و یک رابط دستیار بازسازی ‌شده به همراه دارد. رابط کاربری برنامه ساعت نیز بهبود یافته است.

gsmarena 004 2

گزارش‌ها حاکی از آن است که امسال هیچ نسخه میانی رابط کاربری MIUI مانند MIUI 12.5 سال گذشته وجود نخواهد داشت چراکه شیائومی قصد دارد تا به طور مستقیم از نسخه 13 به MIUI 14 برود.

gsmarena 005 2

منبع: gsmarena