Apple Watch series 8 2 980x516 1
احتمال مجهز شدن اپل واچ سری 8 به قابلیت تشخیص تب

اپل واچ سری 8 ممکن است ردیابی سلامتی خود را گسترش داده تا قابلیت تشخیص تب را نیز شامل شود.

در جریان همه‌گیری کووید-19 خیلی‌ها در استفاده از تب‌سنج دانش و اطلاعات کافی نداشتند اما کسانی که مشتاق ارتقای اپل واچ خود هستند می‌توانند با ابزار تشخیص تب این کار را راحت‌تر انجام دهند.

اگرچه فقدان این قابلیت در ابتدای عرضه ساعت‌های هوشمند اپل به هیچ وجه شکست تلقی نمی‌شد؛ اپل به تدریج متوجه شد که قابلیت‌های ردیابی سلامت اپل واچ یکی از بزرگترین نقاط فروش آن است. سال گذشته بلومبرگ در گزارشی مدعی شد ادعا کرد که اپل در ابتدا قصد داشت اندازه‌گیری دمای بدن را با اپل واچ سری 7 انجام دهد اما هرگز محقق نشد. در ماه می ادعا شد که اپل این ویژگی را برای اپل واچ سری 7 به دلیل مشکلات موجود در قابلیت الگوریتم ارایه اندازه‌گیری دقیق دما لغو کرده است.

گزارش جدیدی می‌افزاید که اپل واچ سری 8 اولین مدلی است که، در کنار دیگر ارتقاهای ردیابی سلامت، شامل تشخیص دمای بدن نیز می‌شود. ویژگی دمای بدن ـ همانند دماسنج پیشانی یا مچ دست ـ به کاربر اندازه‌گیری خاصی نمی‌دهد منتها خود باید بتواند تشخیص دهد که آیا تب دارد یا خیر. بیشتر اوقات دماسنج‌های مادون قرمز در محیطی کنترل‌ شده مانند خانه، مطب پزشک یا بیمارستان استفاده می‌شوند. بنابراین ساعت هوشمند نیز می‌تواند در محیط‌های بی‌شماری مورد استفاده ‌قرار گیرد. یعنی هم می‌تواند در فضای معتدل خانه و هم در فضای سرد یا گرم بیرون کاربرد داشته باشد. به همین دلیل است که الگوریتم‌های هوشمند برای ارزیابی دقیق سلامت کاربر براساس دمای بدن بسیار مهم است.

چنین قابلیتی علاوه بر تشخیص بیماری احتمالی و دمای بدن، به ‌ویژه تغییرات تدریجی دما، روشی مفید برای تشخیص باروری نیز هست. این ساعت هوشمند که به طور دایمی این تغییرات را در طول زمان ردگیری می‌کند، می‌تواند راه بسیار آسان‌تری برای تایید زمان تخمک‌گذاری کاربر زن باشد.

با این همه، در حالی که این ویژگی ممکن است به اپل واچ سری 8 افزوده شود و به ساعت هوشمند مقاوم جدید برای ورزشکاران تبدیل شود، اندازه‌گیری دمای بدن احتمالا در نسخه جدید اپل واچ اس‌یی راه پیدا نخواهد کرد تا همچنان قیمت رقابتی خود را با رقبا نگه دارد.

منبع: gizmodo