48437 whatsapp pti 2
فعال‌سازی قابلیت‌ پنهان‌سازنی جدید در واتس‌اپ

واتس‌اپ بالاخره قابلیت‌ پنهان‌سازنی تصویر نمایه (Profile Photo)، آخرین بازدید (Last Seen) و درباره (About) را برای همگان فعال کرد.

واتس‌اپ سال گذشته کار بر روی تنظیمات شخصی‌سازی جدید را آغاز کرده بود و ضمن آن به کاربران اجازه داده می‌شد تا تصاویر نمایه، آخرین بازدید و گزینه درباره را از فهرست مخاطبان خود پنهان کنند. دسترسی به این قابلیت چون هنوز در حالت بتا قرار داشتند محدود بود اما این شرکت اکنون اعلام کرده است که عاقبت چنین قابلیت‌هایی را برای کاربران گوشی‌های اندروید و آیفون در سرتاسر جهان مهیا می‌سازد.

کاربران تا به امروز سه گزینه شخصی‌سازی بار تصویر نمایه، آخرین بازدید و اطلاعات درباره که شامل همه، مخاطبان من و هیچ کس بود را در اختیار گذاشته بود. چهارمین مورد گزینه «همه مخاطبان من به جز…» (My contacts except) است که در شخصی‌سازی وضعیت موجود است.

Whatsapp PRIVACY SETTINGS MY CONTACTS EXCEPT IOS.jpg

گزینه جدید به کاربر اجازه می‌دهد تا «تصویر نمایه»، «آخرین بازدید» و «اطلاعات درباره» را در معرض دید فهرست مخاطبان خود به جز کسانی که نمی‌پسندد قرار دهد. اما نکته شایان ذکر اینکه اگر کاربر آخرین بازدی خود را با دیگران به اشتراک نگذارد او نیز قادر به دیدن آخرین بازدید دیگران نخواهد بود درست همانند دیده شدن پیام‌ها (Read receipts) با این تفاوت که گزینه دومی همیشه در گفت‌وگوهای گروه روشن می‌ماند حتی اگر کاربر آن را خاموش کند.

برای فعال‌سازی قابلیت «همه مخاطبان من به جز…» (My contacts except) به مسیر Settings > Account > Privacy در گوشی‌های آیفون و اندروید مراجعه کنید.

افزون بر این قابلیت، واتس‌اپ همچنین قابلیتی نیز در تماس گروهی اضافه کرد که براساس آن کاربران می‌توانند در خلال تماس گروهی دیگران را روی حالت بی‌صدا بگذارند و نیز به افرادی که خود انتخاب می‌کنند پیام بدهند. نکته دیگر اینکه کاربر می‌توان وقتی کسی به تماس گروهی ملحق شود نوار اعلان آن را در حالت صفحه خاموش گوشی مشاهده کند.

منبع: gsmarena