gsmarena 001 5
آیفون 14 بدون خشاب سیم‌کارت!

مجموعه گوشی‌های آیفون 14 که ممکن است فقط از فناوری eSIM (سیم‌کارت الکترونیکی) پشتیبانی ‌کند قرار است در برخی از بازارها عرضه شود.

با پذیرش بیشتر اپراتورها در سراسر جهان از استاندارد eSIM ممکن است به زودی تلفن‌هایی بدون خشاب سیم‌کارت فیزیکی هم ببینیم. طبق گزارشی که در وال استریت ژورنال منتشر شده مجموعه گوشی‌های آیفون 14 شرکت اپل احتمالا فقط از فناوری eSIM پشتیبانی می‌کند و فقط هم در برخی از بازارها جهانی ارایه می‌شود.

بعید است اپل تمام گوشی‌های خود را با قابلیت eSIM تولید کند بلکه احتمالا ابتدا آزمایش می‌کند و چنانچه مورد پسند مشتریان علاقه‌مند به eSIM قرار گرفت دست به اقدام می‌زند.

طبق گزارش‌ها، اپل پیشتر به چندین اپراتور بزرگ ایالات متحده آمریکا اطلاع داده تا برای مدل‌های آیفون eSIM خود که قرار است پاییز امسال وارد بازار شوند آمادگی پیدا کنند. مزیت اصلی حذف خشاب سیم‌کارت در تلفن همراه این است که یک فضای فیزیکی در داخل گوشی آزاد می‌شود که می‌توان از این فضا برای سایر قطعات استفاده کرد.

امنیت جنبه دیگر این مزیت است که به نفع کاربران خواهد بود زیرا مخابرات می‌تواند به‌روزرسانی‌های امنیتی را به طور همزمان برای میلیون‌ها کاربر ارسال کند.

منبع: gsmarena