4
نحوه بروزرسان اندروید تبلت یا گوشی هوشمند

بسیاری از دستگاه های هوشمند امروزی از سیستم عامل اندروید بهره می برند زیرا از نه تنها متن باز بوده بلکه شامل تمامی شرکت های تولیدکننده تلفن هوشمند شده و اختصاص به مدل خاصی ندارد.

سیستم عامل اندروید از سیستم عامل های پرکاربرد بوده و از این رو همیشه مشکلاتی در بروزرسانی اندروید تبلت یا تلفن هوشمند وجود دارد.بروزرسانی می تواند موجب بهبود امنیت تبلت یا تلفن هوشمند در زمینه نرم افزاری و امنیتی شود.

همین امر نیز موجب خواهد شد تا سرعت عملکرد دستگاه اندرویدی نیز بهبود پیدا کند و قابلت وجه گردد.اگر بروزرسان اندروید تبلت یا تلفن هوشمند برای شما دردسترس قرار گرفته باشد، شما می توانید آن را در منو تنظیمات مشاهده کنید.

با این حال تصور نکنید هر نسخه ای از اندروید که منتشر می شود می توانید آن را روی دستگاه اندرویدی نصب کنید.این موضوع وابسته به مدل دستگاه اندرویدی شما داشته و اگر جدید باشد این قابلیت را پیدا خواهید کرد.

بیشتر تلفن های هوشمند یا تبلت اندرویدی با گذشت دو سال از عمرشان دیگر بروزرسانی اندروید دریافت نمی کنند.با این حال در مطلب می خواهیم شما را با نحوه بروزرسانی دستگاه اندرویدی آشنا سازیم.

بروزرسان اندروید دستگاه را بررسی کنید

اگر شما نمی دانید چگونه می توان از نسخه اندروید تبلت یا تلفن هوشمند اندرویدی با خبر شد، کافیست به Settings, About phone/About tablet دستگاه مراجعه کنید.شما با مراجعه به چنین بخشی متوجه خواهید شد که نسخه اندروید دستگاه شما چیست.البته بروزرسانی اندروید تبلت یا تلفن هوشمند امر دشواری نیست.

اخیرا شرکت گوگل جدیدترین نسخه اندروید را به نام اندروید ۷٫۱ نوقا منتشر کرد. اگرچه در حال حاضر جدیدترین اندروید گوگل با نام اوریو شناخته می شود. در حال حاضر اندروید اوریو در نسخه بتا قرار دارد. با همین حال نسخه های دیگری از اندروید همچون مارشملو، آب نبات چوبی، کیت کت و برخی دیگر نیز وجود دارد. اگر دستگاه اندرویدی شما بسیار قدیمی باشد احتمالا اندروید آن جیلی بین است. به هر حال برای دریافت جدیدترین بروزرسان بایستی از دستگاه اندرویدی جدید برخوردار باشید. در صورت برخورداری از دستگاه اندرویدی قدیمی بعید است چنین قابلیتی داشته باشید.

از داده پشتیبان بگیرید

همیشه پیش از دریافت بروزرسان از داده های موجود در دستگاه اندرویدی خود بک آپ گیرید.شما باید پیش از بروزرسانی اندروید تبلت یا تلفن هوشمند این عمل را انجام دهید. شما می توانید از تصاویر، فیلم ها، شماره تماس و برخی اطلاعات دیگر دستگاه پشتیبان گیری کنید.

ارتقا سیستم عامل اندروید موجب می شود تا اطلاعات موجود در دستگاه پاک شود. بنابراین بهتر است پیش از بروزرسان پشتیبان گیری انجام دهید. البته برای پشتیبان گیری بایستی براساس راهنمایی آن را انجام دهید.

به بخش تنظیمات مراجعه کنید

به بخش تنظیمات دستگاه اندرویدی مراجعه کنید.در اکثر دستگاه ها منو با مراجعه به بخش نوار ابزار قابل دستیابیست. به طور معمول منو تنظیمات لوگو یک چرخ دنده را در دستگاه ها دارد.

best android phones nexus 6p 100631249 large.idge

مراجعه به بخش درباره تلفن هوشمند یا تبلت با رجوع به بخش تنظیمات از طریق اسکرول به  قسمت About Phone یا About Tablet مراجعه کنید. اگر یک منو تنظیمات در تب خود دارید، این بخش به عنوان General شناخته می شود.

آپدیت نرم افزاری

منو تنظیمات در هر دستگاه می تواند متفاوت باشد. برای بروزرسانی اندروید تبلت یا تلفن هوشمند نیز اما بخش بروزرسان نرم افزاری در تمامی دستگاه ها یکسان است و به عنوان Software Update شناخته می شود.

جستجو بروزرسان

برای دستیابی به بروزرسان نرم افزاری بایستی جستجویی انجام دهید.با این عمل درمیابید که آیا بروزرسان دردسترس قرار گرفته یا خیر. برای دستیابی به آن باید به منویی به نام Software update check مراجعه کنید.

اگر بروزرسانی دردسترس قرار گرفته باشد شما می توانید به دانلود آن بپردازید.در غیر این صورت دستگاه به شما اعلام می کند که پیشتر بروزرسانی را نصب کردید.البته ابتدا دستگاه پرسشی از شما خواهد داشت که آیا مایل به دریافت هستید یا خیر.اگر گزینه بله را انتخاب کنید سیستم عامل جدید دانلود شده و با پایان دریافت راه اندازی مجدد می شود. قابل توجه بوده که ممکن است دستگاه شما برای جستجو بروزرسان نیاز به اتصال وای فای داشته باشد. ما توصیه می کنیم که بروزرسان از طریق وای فای دانلود شود زیرا حجم بسیاری دارد.

با روش فوق می توان به آسانی دستگاه هوشمند چون تبلت یا تلفن هوشمند اندرویدی خود را بروزرسانی کنید. البته انجام فرآیند فوق کمی زمان بر بوده اما می توانید راه گشا باشد.

منبع