gsmarena 003 1 1
نظری به پوکو اف4

شیائومی گوشی هوشمند پوکو اف4 را در کنار پوکو ایکس4 جی‌تی معرفی کرد و همانطور که لو رفته بود نسخه جهانی گوشی شیائومی ردمی کی40اس تلقی می‌شود.

آنچه در این مطلب بیان می‌شود براساس گوشی پوکو اف4 با رم شش گیگابایت و حافظه داخلی 128 گیگابایت است.

در جعبه این گوشی یک محافظ صفحه نمایش است که باید خودتان آن را نصب کنید و یک قاب محافظ شفاف هم وجود دارد. یک شارژی 67 واتی هم به چشم می‌خورد که مخصوص شارژ باتری 4500 میلی‌آمپری در 40 دقیقه به طور کامل است.

از عمر تولید تراشه پردازنده اسنپدراگون 870 این گوشی یک سالی می‌گذرد و به همین دلیل احتمالا چنگی به دل نمی‌زند چون انتظار می‌رفت نسبت به پوکو اف3 پیشرفته‌تر باشد.

شیائومی گوشی هوشمند پوکو اف4 مجهز به صفحه نمایش امولد 6.67 اینچی است. به نظر می‌رسد شرکت شیائومی در این زمینه دست به عصا عمل کرده و خواسته طبق عرف عمل کند. چنین نمایشگری را می‌توان در کمتر از 40 دستگاه در همه برندهای دیگر در یک سال گذشته مشاهده کرد که مهمترین آنها پوکو اف3 است. حتی دوربین سلفی آن در قسمت پانچ هول هم با همان حسگر 20 مگاپیکسلی دست نخورده باقی مانده است.

gsmarena 002 1 2
نظری به پوکو اف4 3

بنا به دلایلی شیائومی حسگر ماکرو 5 مگاپیکسلی دوربین پشت را با یک حسگر 2 مگاپیکسلی جایگزین کرده اما از طرف دیگر دوربین اصلی اکنون از حسگر 64 مگاپیکسلی و OIS است. دوربین فوق عریض (اولتراواید) یکی دیگر از مواردی است که از گوشی قبلی به این گوشی منتقل شده است.

پوکو اف4 از نرم‌افزاری بهبود یافته برخوردار است. این گوشی رابط کاربری MIUI 13 نصب شده روی اندروید 12 دارد و شیائومی قول داده که سیستم عامل آن به‌روزرسانی شود و خریدار از انتخاب خود پشیمان نمی‌شود.

در کل می‌توان گفت که پوکو اف4 نسخه تازه شده پوکو اف3 است که اگر باتری آن خوب و قدرتمند کار کند از جمله گوشی‌هایی است که می‌شود آن را پیشنهاد کرد.

منبع: gsmarena.