Snapdragon 8 Gen 1 Chip
شیائومی 12 با اسنپدراگون 8 نسل 1 به بازار می‌آید

شرکت کوالکوم به طور رسمی نسل جدید تراشه پرچمدار خود را موسوم به اسنپدراگون 8 نسل اول رونمایی کرد. تراشه جدید در دستگاه‌های رده بالا از قبیل گلکسی اس 22 یا دست کم مدل‌هایی در این حد و اندازه به کار برده خواهد شد.

با این همه، نخستین تلفن همراهی که قرار است مجهز به این پردازنده شود پرچمدار بعدی شیائومی است که شیائومی 12 نام دارد. این شرکت چینی اعلام کرد کرد که مجموعه گوشی‌های شیائومی 12 به زودی روانه بازار می‌شود و از جمله گوشی‌‌های نادری است که مجهز به  اسنپدراگون 8 نسل 1 خواهد بود.

معرفی رسمی شیائومی 12 رازی است که در پرده خواهد ماند اما برخی از منابع خبری بر این باورند که این راه‌اندازی قریب الوقوع است و احتمالا در ماه سپتامبر انجام می‌شود. انتشار جهانی آن نیز در فصل اول سال 2022 صورت خواهد گرفت.

از جمله مدل‌های شیائومی 12 می‌توان به شیائومی 12 وانیلا، نسخه پرو، شیائومی اولترا تاپ و لایت اشاره کرد که مخصوص مشتریانی است که به دنبال گوشی مقرون به صرفه‌اند.

دو مدل دیگر نیز وجود دارد که از قرار در محدوده داخل کشور چنین انتشار پیدا می‌کند که عبارتند از شیائومی 12 ایکس و شیائومی 12 ایکس پرو منتها در این زمینه اطلاعات تکمیلی در دست نیست.

شایعات درمورد شیائومی 12

gsmarena 001 1

شایعات زیادی درمورد پرچمدار جدید شیائومی بر سر زبان‌ها است و در یکی دو هفته اخیر بر حجم آن افزوده شده است. در ماه سپتامبر اطلاعاتی در این باره منتشر مبنی بر این که شیائومی 12 مجهز به دوربینی با حسگر 200 مگاپیکسلی است. همچنین باور بر این است این حسگر همان حسگری است که سامسونگ به تازگی با نام ISOCELL HP1 و با فناوری ابداعی ChameleonCell معرفی کرده است.

از دیگر شایعات این که شیائومی 12 با چیپست اسنپدراگون 898  کار می‌کند (که تا اندازه‌ای صحت آن تایید شده است). شیائومی 12 قادر به دریافت شارژ به شکل بی‌سیم تا بیش از 100 وات است و با شارژ کابلی با سرعت 120 وات شارژ می‌شود که در این صورت یکی از سریع‌ترین گوشی‌های بازار در زمینه دریافت شارژ خواهد بود.

خبر دیگر درمورد صفحه نمایش این گوشی است که از خیلی پیش درموردش می‌گفتند که همانند شیائومی می 12 از پنل LTPO با نرخ متغیر تازه‌سازی بین 1 تا 120 هرتز برخوردار است.

منبع: phonearena