samsung galaxy a20e review sammobile 2 1
نوکیا سوزومی با تراشه اگزینوس و اندروید 12 در راه است

تا به حال هر چه گوشی نوکیا دیده‌ایم مجهز به تراشه‌های کوالکوم یا مدیاتک بوده و در این بین گاهی هم از یونیساک استفاده شده است. حالا از گیکبنچ خبر رسیده که قرار است برای اولین بار نوکیا با تراشه اگزینوس روانه بازار شود.

نوکیا سوزومی به اگزینوس 7884B مجهز شده است. این تراشه 14 نانومتری با سخت‌افزار کمابیش قدیمی Cortex-A73  و A53 cores به علاوهMali-G71 MP2 و مودم LTE همراه است. براساس اعلام گیکبنچ، ریزمعماری (microarchitecture) Cortex-A73 از نوع 2.1 گیگاهرتزی و ریزمعماری A53  از نوع 1.7 گیگاهرتزی است.

gsmarena 001 3

این گوشی حافظه دسترسی تصادفی یا رَم چندان قدرتمندی ندارد و با 3 GB رَم کار می‌کند اما از اندروید 12 کامل برخوردار است. متاسفانه فقط در همین اندازه اطلاعات از نوکیا سوزومی در دسترس قرار دارد. نوکیا سوزومی (سوزومی در زبان ژاپنی به معمای گنجشک است) از جمله آن چهار گوشی است که در یکی ـ دو هفته اخیر اطلاعات مربوط به آنها به بیرون درز کرده است.

از این گوشی‌ها دو گوشی از نوع Go Edition هستند و هیچ بحثی درموردشان وجود ندارد ولی دو گوشی دیگر به نظر می‌آید از نوع میان‌رده مجهز به دوربین‌های سه‌گانه و ال‌سی‌دی ناچ‌اند. با همه این حرف‌ها، این گوشی‌ها تحت نام‌های رمزی N150DL و N153DL شناخته شده‌اند و به احتمال زیاد یکی از این دو نام متعلق به سوزومی است.

منبع: gsmarena