شیائومی 13 با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 راه‌اندازی می‌شود

گوشی هوشمند شیائومی 13 با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 اواخر سال کنونی میلادی راه‌اندازی می‌شود.

این گوشی پرچمدار جدید شیائومی است که احتمالا با تراشه پردازنده جدید روانه بازار خواهد شد. در همین حال، شایعه‌ای می‌گوید که این گوشی به تراشه 8 نسل 1 مجهز خواهد شد. منتها خبر دیگر حاکی از آن است که شیائومی 13 از جمله نخستین گوشی‌هایی است که با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

پیشتر نیز شایعه شده بود که این گوشی به پردازنده اسنپدراگون 8 Gen 2 SoC مجهز می‌شود. از قرار معلوم تراشه پرچمدار نسل جدید برای گوشی هوشمند از قابلیت پیکربندی خوشه منحصر بفرد برخوردار می‌شود. در حالی که تراشه‌های 8 نسل 1 موجود دارای خوشه‌های هسته‌ای 1 + 3 + 4 هستند، پردازنده جدید 8 نسل 2 با قابلیت پیکربندی 1 + 2 + 2 +3 ارایه می‌شود.

ظاهرا پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 دارای یک هسته‌ای نسل ماکالو خواهد بود و خوشه دیگری به دو هسته‌ای نسل ماکالو مجهز است و بعدی‌ها از نوع دو هسته‌ای‌ ماترهورن و سه هسته‌ای کلاین آر1 (Klein R1) هستند.

در عین حال گفته می‌شود که دو گوشی هوشمند به تراشه اسنپدراگون 8 Gen 2 SoC تجهیز می‌شوند. یکی از این دو پرچمدار گوشی شیائومی 13 است. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 دارای نام رمز پیکربندی SM8550-Kailua است که از سوی دیجیتال چت استیشن فاش شده است.

افزون بر اینها، یک بلاگر چینی افزوده که تراشه جدید برخوردار از Adreno 740 GPU است و براساس پردازنده چهار نانومتری ساخت TSMC است.

منبع: gizmochina