Xiaomi 12 series nextpit9 w810h462
شیائومی گوشی‌های نسل جدیدش را از روی سامسونگ طراحی می‌کند

شیائومی در طراحی گوشی شیائومی 13 و نیز نسل آتی گوشی‌های هوشمند پرچمدار خود گوشه چشمی به گوشی‌های سامسونگ به خصوص گلکسی اس22 خواهد داشت.

سری شیائومی 13 جزو گوشی‌های پرچمدار بعدی شیائومی خواهد بود. در حالی که بیشتر مشخصات گوشی‌های شیائومی هنوز مشخص است، اطلاعات فاش ‌شده‌ جدید تصویر بهتری در مورد مشخصات این گوشی‌ها به دست می‌دهند. پس از عرضه سری شیائومی اس12 در چین در هفته گذشته به نظر می‌رسد که گوشی‌های پرچمدار بعدی شیائومی و اطلاعات مربوط به این گوشی‌ها اکنون بسیار زودتر از عرضه آنها به بیرون درز کرده است.

سری شیائومی 13 مجهز به تراشه پرچمدار نسل بعدی کوالکوم یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 می‌شود. با این حال، هنوز چند ماهی تا عرضه اسنپدراگون 8 نسل 2 مانده است. کوالکوم به تازگی اجلاسی با موضوع فناوری اسنپدراگون آینده برای اواسط ماه نوامبر برنامه‌ریزی کرده و انتظار می‌رود اسنپدراگون 8 نسل 2 در این رویداد رونمایی شود.

شیائومی رابطه‌ای قوی با کوالکوم دارد و اصولا یکی از اولین تولیدکننده‌های گوشی همراه است که تراشه‌های جدید پرچمدار کوالکوم را روانه بازار کرده است. این روند ممکن است با شیائومی سری 13 و اسنپدراگون 8 نسل 2 ادامه یابد و عجیب نیست اگر ببینیم گوشی‌های پرچمدار اندکی پس از عرضه اسنپدراگون 8 نسل 2 در چین عرضه می‌شوند. این موضوع اطلاعات مربوط به ماه مه را تایید می‌کند که ادعا می‌کرد شیائومی 13 زودتر از حد معمول عرضه می‌شود. اما این در حالی است که نسل‌های قبلی بنا به دلایلی در اواخر ماه دسامبر رونمایی شدند. بنابراین برپایی آیین رونمایی در اوایل ماه دسامبر برای شیائومی 13 چندان نابه‌هنگام نخواهد بود.

به گفته افشاگر معروف، آیس یونیورسال، شیائومی 13 همانند گلکسی اس22 دارای حاشیه‌هایی با اندازه یکسان در تمامی جهات است. این احتمال هست که این گوشی‌ها به نمایشگر امولد کیو‌اچ‌دی پلاس با فرکانس ۱۲۰ هرتز مانند گوشی‌های می11، شیائومی 12 و شیائومی 12اس مجهز شوند. به گفته شیائومی، شیائومی 13 با نام رمز «نووآ» (Nuwa) شناخته می‌شود در حالی که شیائومی 13 پرو با نام «فوشی» (Fuxi) ساخته می‌شود و بدین ترتیب راه و رسم شیائومی در استفاده از نام‌های رمزی اسطوره‌ای تداوم خواهد یافت.

منبع: notebookcheck