شیائومی تبلت جدید رو می‌کند

شرکت شیائومی در حال ساخت تبلت شیائومی پد6 با تراشه پردازنده احتمالی مدیاتک است.

هنوز یک سال از رونمایی مجموعه تبلت‌های شیائومی پد5 در چین نگذشته که خبر می‌رسد که تبلت شیائومی پد6 در راه است. البته اطلاعات موجود در خصوص این تبلت معماگونه است اما احتمالا به تراشه پردازنده مدیاتک مجهز می‌شود.

مجموعه تبلت‌های شیائومی پد5 ماه اوت سال گذشته میلادی وارد بازار شد و این بدان معنی است که زمانش شده تا تبلت جدید جای نسل قبلی را بگیرد. شایعات جدید در مورد مجموعه تبلت‌های شیائومی پد6 در هفته‌های اخیر به اوج خود رسیده است و تازه‌ترین شایعه این است که جزییاتی درمورد آن به بیرون نشت کرده است.  

آن گونه که شیائومیوی فاش کرده، تبلت جدید شیائومی دارای نام رمز یونلو (Yunluo) و شماره مدل داخلی L83 است. نکته جالب اینکه این اولین بار نیست که کلمه L83 سر زبان‌ها می‌افتد. ماه گذشته دیجیتال چت استیشن ادعا کرده که L83 برای عرضه جهانی با شماره مدل 22081283G آماده می‌شود. افشاگر قابل‌اعتماد دیگری مدعی شد که شیائومی در حال آماده‌سازی L81 به عنوان جانشین مستقیم شیائومی پد5 است.

اطلاعات موجود ممکن است مبهم باشد اما شیائومی معمولا از کدهای داخلی به روشی خاص بهره می‌گیرد. منظور از L3 شیائومی 12 بود و منظور از L2 شیائومی 12 پرو. L1 احتمالا شیائومی 12 اولترا آینده است. از الگوی موجود این گونه برمی‌آید که L83 احتمالا به پایین‌ترین و ارزان‌ترین مدل در این مجموعه اشاره دارد. شواهد می‌گویند که L83 از پردازنده تراشه مدیاتک برخوردار می‌شود. انتظار می‌رود L81A به یک اسنپدراگون 870 تجهیز شود که در این صورت استفاده از یکی از پردازنده‌های رده‌بالای SoC مدیاتک از جمله SoC یا مشابه آن را در L83 رد می‌کند. شیائومیوی مدعی است که تبلت شیائومی پد6 فقط با وای‌فای کار می‌کند که فعلا در حد حرف است. L83 هر چه که باشد به طور قطع دستگاه به‌روزی از آب درمی‌آید.

منبع: notebookcheck