mi9tpro vs note8pro 19kala 1 1
شیائومی به پشتیبانی نرم‌افزاری از ردمی کی20 پرو/می 9تی پرو پایان داد

شیائومی اعلام کرد که دیگر از گوشی ردمی کی20 پرو/می 9تی پرو پشتیبانی نرم‌افزاری نمی‌کند.

در همان حال که شیائومی در هند در حال آماده‌سازی برای عرضه گوشی هوشمند جدید سری ردمی کی است این کشور به پشتیبانی نرم‌افزاری از گوشی ردمی کی20 پرو/ردمی 9تی پرو پایان داد. این اتفاق یک ماه پس از آن رخ می‌دهد که ردمی کی20 دوست داشتنی با سرنوشت مشابهی روبه‌رو شد.

ردمی کی20 نخستیم گوشی هوشمند پریمیوم با برند ردمی بود. این گوشی در اوایل سال 2019 رونمایی شد. این گوشی همچنین در برخی بازارهای جهانی با نام می 9تی پرو شناخته می‌شود.

این گوشی به دلیل مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و قیمت خاص خود به عنوان جانشین پوکو اف1 اصلی با نام پوکوفون اف1 در نظر گرفته می‌شد. در واقع، اگر تصاویر و شایعات را باور کنید، شیائومی در نظر داشت این گوشی را به نام پوکو اف22 برای بازارهای خارج از چین تغییر دهد.

ردمی کی20 پرو از نمایشگر فول اچ‌دی پلاس امولد 6.39 اینچ، تراشه پردازنده اسنپدراگون 855 SoC، رم LPDDR4x، حافظه UFS 2.1، دوربین سه‌گانه 48 مگاپیکسلی واید، 13 مگاپیکسلی اولتراواید و 8 مگاپیکسلی تله‌فوتو، دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی، حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایش، باتری 4000 میلی‌آمپری و قدرت شارژ سریع 27 واتی برخوردار است.

این گوشی در دوران حضور خود در بازار به راستی یک گوشی هوشمند قاتل پرچمدار بود اما از بخت بد پشتیبانی نرم‌افزاری چشمگیری نداشت.

ردمی کی20 پرو/می 9تی پرو با رابط کاربری MIUI 10 مبتنی بر اندروید 9.0 پای عرضه شد و در طول عمر خود تنها دو به‌روزرسانی MIUI و اندروید دریافت کرد. در حال حاضر هم MIUI 12.5 مبتنی بر اندروید 10 را اجرا می‌کند.

با این حال، انتشار دو به‌روزرسانی اصلی سیستم ‌عامل برای گوشی‌هایی که در آن دوره عرضه شد روال معمولی بود. اما چیزی که پذیرفتنی نیست نرم‌افزار مشکل‌داری که برای ردمی کی20 پرو/می 9تی پرو منتشر شد و هیچ اصلاحی برای آن وجود ندارد و در همین حال پشتیبانی آن به طور رسمی به پایان رسیده است.

منبع: :gizmochina