samsung galaxy note 10 8 ySdCSz1 uUXaa3D
سامسونگ مرگ مجموعه گلکسی نوت را اعلام کرد

رییس بخش موبایل شرکت سامسونگ به تازگی تایید کرد که این شرکت برنامه‌ای برای راه‌اندازی دوباره مجموعه گوشی‌های هوشمند گلکسی نوت ندارد. با این حال، ناگفته پیداست که این شرکت طرح نوت را زنده نگه می‌دارد.

سامسونگ این کار را با مدل‌های جدید گلکسی اس اولترا که سالانه عرضه می‌شوند انجام خواهد داد. گمانه‌زنی‌های متعددی برای توقف تولید مجموعه نوت صورت گرفته است. در عین حال، این شرکت درمورد برخی گزارش‌ها در این خصوص سکوت کرده است. زمانی که سامسونگ در گلکسی اس21 اولترا از S-Pen و سایر مجموعه‌های نوت استفاده کرد واضح بود که این نوع گوشی های برگشت‌ناپذیرند.

گفته می‌شود قرار است گلکسی نوت هر سال در قالب S Ultra عرضه شود. آخرین گوشی‌های هوشمند گلکسی نوت سامسونگ نوت 20 بود که در اوت 2020 عرضه شد. در سال 2021 گلکسی نوت جدیدی ارایه نشد و امسال سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا را به جانشینی گلکسی نوت روانه کرد.

به طور حتم گلکسی اس 22 اولترا در پر کردن جای خالی گلکسی نوت بسیار خوب درخشیده است. بنابراین منطقی است که سامسونگ بخواهد S Ultra را ادامه دهد. حتی با اینکه نام کلاسیک «نوت» از بین رفته طرفداران S Pen هنوز هم می‌توانند از بهترین سخت‌افزار برخوردار شوند.

طرفداران سامسونگ انتظار دارند که این شرکت پرچمدار بعدی S-Pen خود Galaxy S23 Ultra را در سه ماهه اول 2023 معرفی کند. این شرکت کره جنوبی همچنین گلکسی اس23 و گلکسی اس23 پلاس را که هر دو از قلم S پشتیبانی نمی‌کنند عرضه خواهد کرد. تاکنون چندین تصویر قاچاقی از Galaxy S23 Ultra منتشر شده است. از این تصاویر چنین برمی‌آید که این گوشی نمایشگر منحنی دارای پانچ هول و حاشیه‌های باریک سیاه خواهد داشت.

منبع: gizchina