gsmarena 002
سامسونگ از یک گوشی و تبلت از جنس مقاوم رونمایی می‌کند

سامسونگ در نظر دارد تا از گوشی گلکسی ایکس کاور 6 پرو و تبلت تب اکتیو 4 پرو از جنس مقاوم روز 13 ژوییه 2022 رونمایی کند.

این شرکت کره‌ای بالاخره به طور رسمی اطلاعاتی درباره گوشی هوشمند مقاوم خود با نام گلکسی ایکس کاور 6 پرو که تا مدت‌ها شایعاتی درمورد آن جریان داشت منتشر کرد. این گوشی روز 13 ژوییه در فضای مجازی رونمایی و در کنار آن تبلت گلکسی تب اکتیو 4 پرو از نوع مقاوم معرفی می‌شود.

گوشی گلکسی ایکس کاور 6 پرو نخستین گوشی هوشمند مقاوم است که سامسونگ بعد از مدت‌ها پرده از آن برمی‌دارد و از قرار معلوم دارای باتری قابل تعویض است. همچنین از عکس‌هایی که از این گوشی لو رفته چنین برمی‌آید که گلکسی ایکس کاور 6 پرو از مجموعه گوشی‌های ایکس کاور سامسونگ است که بدنه‌ای از جنس پلاستیک سخت و مقاوم دارد و گواهی‌نامه IP68 (مقاوم بودن در برابر گرد و خاک و مقاومت در برابر آب به مدت 30 دقیقه در عمق یک و نیم متری) را دریافت کرده است.

گفته می‌شود که سامسونگ در این گوشی از صفحه نمایش 6.56 اینچی به همراه ناچ قطره اشکی، تراشه پردازنده اسنپدراگون 778جی، رم شش گیگابایتی، حافظه داخلی 128 گیگابایتی و دوربین 50 مگاپیکسلی با ماژول ثانویه استفاده کرده است. دیگر اینکه در این گوشی باتری 4500 میلی‌آمپری به کار رفته است.  

و اما درمورد تبلت باید گفت که تا به امروز اطلاعاتی چندانی از این دستگاه به دست نیامده است اما ظاهرا از قلم لمسی استایلوس پشتبانی می‌کند. همچنین بعید به نظر می‌رسد دارای باتری قابل تعویض باشد.

منبع: gsmarena