10pro L
رؤیت وانپلاس تی10 با رم 16 گیگابایت در گیگ‌بنچ

یک گوشی هوشمند پرچمدار اندرویدی جدید با مشخصات به‌روز از شرکت وان‌پلاس با نام وانپلاس تی10 (OnePlus 10) در گیگ‌بنچ ثبت و رویت شده است.

پیش‌بینی می‌شود که وانپلاس تی10 به ‌عنوان یک گوشی هوشمند پرچمدار عرضه شود که در این صورت به زودی حداکثر محدودیت فعلی این شرکت تولیدکننده تلفن همراه را در محدودیت از استفاده از رم خواهد شکست. حرف و حدیث درمورد این گوشی فعلا در حد حدس و گمان و براساس نشت اطلاعات است که البته می‌تواند نقطه عطف فروش جدید برای وانپلاس تبدیل شود. با این همه، پیشتر نیز چنین داستانی پیش آمده و موارد ناامیدکننده‌ای در آن ظاهر شده است.

در حال حاضر مجموعه وانپلاس تی10 از دو عضو تشکیل شده است: نسخه R و پرچمدار Pro. با این حال، ممکن است در آینده نزدیک حداقل یک نوع دیگر به آن ملحق شود. معلوم نیست چرا این تی10 به دو شماره مدل بسیار متفاوت مرتبط شده است. این در صورتی است که فهرست جدید گیک‌بنچ شاید بتواند توضیحاتی ارایه کند.

بر اساس نتایج بنچ‌مارک جدید، این گوشی با شماره مدل (PGP110) که با اندروید 12 کار می‌کند، مجهز به پردازنده “taro” SoC ساخت شرکت کوالکوم از نوع 2.02 گیگاهرتزی است که از 16 گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند. بنابراین، شایعات مربوط به مدل شماره SKU 10T با این مشخصات پیشرفته جدید به وانپلاس ممکن است اکنون وزن بسیار بیشتری داشته باشد.

نکته دیگر اینکه، برخلاف ویژگی‌های ظاهرا پیشرو، مدل 10T Extreme Edition امتیازهایی کسب کرده که بسیار نازل‌تر از دستگاه‌هایی است که مجهز به پردازنده اسنپدراگون 8پلاس نسل 1 هستند و می‌توان آن را با مجموعه گوشی‌های راگ‌فون6 مقایسه کرد که با همان میزان رم کار می‌کند.

همچنین این امکان دور از ذهن نیست که تولید‌کننده‌ای مانند وانپلاس هنوز ساختارهای سیستم عامل اکسیژن و سیستم عامل کالر خود را برای اعمال پارامتر جدید مورد ادعا بهینه نکرده باشد. با توجه به این نکته، ممکن است واقعا به هر دو مورد نیاز داشته باشد. به هر تقدیر، آنهایی که در اتحادیه اروپا یا آمریکای شمالی قرار دارند و فرصت استفاده از یک وانپلاس تی10 با رم 16 گیگابایتی را دارند ممکن است ناامید شوند اگر این مدل گوشی به راستی منحصر به چین و هند باشد همچنانکه در حال حاضر بر سر زبان‌ها افتاده است.

منبع: notebookcheck