gsmarena 001 1 1
دوربین 50 مگاپیکسلی و سلفی 60 مگاپیکسلی برای گوشی موتو اج ایکس30

گوشی موتو اج ایکس30 (Moto Edge X30) ـ همان گوشی‌ای که مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 می‌شود ـ در تصویری از Motorola’s GM ظاهر شد که نشان می‌داد این گوشی هوشمند موتو از دوربین سلفی نوع زیر صفحه نمایش برخوردار می‌شود.

چن جین، مدیر کل موتورولا، زیر این تصویر نوشت:

هیچ شکی نیست که دوربین زیر صفحه نمایش همچنان انتخابی رادیکالی در صنعت موبایل‌سازی به شمار می‌آید، اما افزایش روزافزون خواسته کاربران و بازخوردها برای این قابلیت به ما می‌گوید که راه درستی را در پیش گرفته‌ایم؛ هرچند کار آسانی نیست. بنابراین، این بار تصمیم گرفتیم به آنچه می‌طلبد عمل کرده نسخه ویژه‌ موتو اج ایکس30 عرضه کنیم که نخستین موبایل ما است که مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 و دوربین سلفی 60 مگاپیکسلی است. شگفتانه دیگر را روز 9 سپتامبر (پنج‌شنبه 18 آذر 1400) اعلام می‌کنم.

همچنین درمورد این دوربین آمده است:

  زومش پنهان اما کیفیت عکس‌اش درخشان است. با نگاهی به دوربین‌ سلفی گوشی‌های قبلی درخواهید یافت که زیبایی همواره نقشی بر چهره شماست و هیچگاه از بین نخواهد نرفت.

چن جین خاطرنشان کرد که این گوشی نسخه ویژه‌ای مجهز به دوربین زیر صفحه نمایش است، ولی معلوم نیست منظور کدام نسخه است (یا اصلا چند از این گوشی موجود می‌شود). استفاده از دوربین زیر صفحه نمایش ثابت کرده که فناوری پویا است و به بلوغ می‌رسد لیکن مشخص نیست که موتورولا بتواند با دوربین سلفی 60 مگاپیکسلی تصاویر واضح‌تری به دست بدهد.

gsmarena 002 2

تا این لحظه کاشف به عمل آمده که گوشی موتو اج ایکس30 قرار است با تراشخ جدید اسنپدراگون 8 نسل 1 چهار نانومتری کار کند. گزارش‌های قبلی حاکی از آن است که این گوشی مجهز به صفحه نمایش 6.67 اینچی فول اچ‌دی پلاس با نرخ تازه‌سازی 144 هرتز و قابلیت پشتیبانی از HDR10+ و DCI-P3 خواهد بود. در دیگر گزارش‌ها آمده که دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی (واید و اولتراواید) با حسگر عمق 2 مگاپیکسلی در این گوشی کار گذاشته خواهد شد. همچنین باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی با سرعت شارژ 68 وات برای این گوشی در نظر گرفته شده است. این گوشی پرچمدار موتورولا پنج‌شنبه 18 آذر 1400 در چین معرفی می‌شود.

منبع: gsmarena