Xiaomi 12 Ultra Renders
به‌کارگیری حسگر دوربین بزرگ در شیائومی می 12اس اولترا

گوشی هوشمند پرچمدار شیائومی می 12اس اولترا به یک حسگر دوربین بزرگ مجهز است.

شیائومی امروز سه گوشی هوشمند جدید را معرفی می‌کند و یکی از آنها با یک ویژگی جدید بسیار بزرگ عرضه می‌شود؛ حسگر دوربین 1 اینچی که برای یک گوشی هوشمند نسبتا غول پیکر است.

همه چیز گوشی هوشمند پرچمدار شیائومی با نام می 12اس اولترا بزرگ است. این گوشی نمایشگر 6.73 اولد دارد، تراشه پردازنده آن از نوع اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 است و برآمدگی لنز دوربین در پشت آن حدود یک ـ سوم قسمت پشتی گوشی را اشغال می‌کند.

در داخل این محفظه یک دوربین سه‌گانه وجود دارد که عبارتند از: یک دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی، یک تله فوتو 48 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابر (و زوم دیجیتال120 برابر که به نظر نمی‌آید چیز خوبی باشد) و دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی که از حسگر 1 اینچی استفاده می‌کند.

چند شرکت مختلف قبلا حسگرهای 1 اینچی را در تلفن‌های خود قرار داده‌اند، اما چندان رایج نبوده است. از سوی دیگر، احتمال بیشتری وجود دارد که حسگرهای 1 اینچی در دوربین‌های با کیفیت بالاتر مانند سری RX100 سونی به کار گرفته شود.

حسگر بزرگتر اجازه می‌دهد تا نور بیشتری جمع‌آوری شده و تصاویر دقیق‌تری ثبت شود. با چنین حسگری شیائومی می 12اس اولترا به دوربین دیجیتال تک‌لنزی بازتابی (DSLR) تبدیل نمی‌شود ولی می‌تواند یک سروگردن بالاتر از دوربین گوشی‌های معمولی قرار بگیرد. این در صورتی است که آیفون 13 پرو دارای حسگری با اندازه 1/1.65 اینچی است (اگرچه اندازه واقعی ناحیه تصویربرداری این حسگر از اندازه‌ اعلام شده آن کوچک‌تر است.)

شیائومی می‌گوید سیستم دوربین گوشی با همکاری لایکا طراحی شده و هزینه آن نصف حسگر تصویری به کار رفته در گوشی سونی است. سونی اواخر سال گذشته میلادی یک گوشی با سنسور 1 اینچی روانه بازار کرد اما فقط بخشی از این حسگر عکاسی قابلیت استفاده دارد. در حالی که گوشی شیائومی ظاهرا از کل آن استفاده می‌کند.

به غیر از دوربین، گوشی شیائومی می 12اس اولترا دارای ویژگی‌های بدیهی یک گوشی پرچمدار است. این گوشی دارای گواهی‌نامه IP68 (مقاومت در برابر نفود آب و گردوغبار) است، باتری 4860 میلی‌آمپری با توان شارژ سریع 67 وات در دل آن کارگذاری شده و نرخ تازه‌سازی آن به 120 هرتز می‌رسد. همچنین قرار است این گوشی اولین دستگاه اندرویدی باشد که قابلیت عکاسی با Dolby Vision HDR را دارد.

شیائومی 12اس اولترا ابتدا در چنین رونمایی می‌شود. مدل دارای رم هشت گیگابایت با حافظه داخلی 256 گیگ با قیمت تقریب 900 دلار آمریکا به بازار می‌آید. اما نسخه دارای رم 12 گیگ با حافظه 512 قیمتی حول و حوش 1050 دلار آمریکا خواهد داشت.   

شیائومی در کنار 12اس اولترا دو گوشی با مدل پایین‌تر شامل 12اس و 12اس پرو نیز در دست معرفی دارد. این دو گوشی مجهز به حسگر دوربین اصلی 1/1.28 اینچی هستند که از نسخه اولترا کوچکترند منتها در مقایسه به دیگر گوشی‌های هوشمند حسگرهای بزرگتری دارند. گوشی 12اس مجهز به نمایشگر کوچکتر 6.28 اینچی با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز است و نسخه 12اس پرو از نمایشگر 6.73 اینچی اولد با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز برخوردار می‌شود. در هر دو گوشی تراشه پردازنده اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 به کار رفته و قیمت 12اس 600 دلار و قیمت 12اس پرو 700 دلار آمریکا تعیین شده است.

منبع: theverge.