Vivo at CES 03
ویوو اولین کمپانی استفاده کننده از نمایشگر با اثرانگشت

ویوو اولین کمپانی استفاده کننده از نمایشگر با اثرانگشت

تاکنون شرکت های بسیاری قصد داشته در زیر صفحه نمایش گوشی هوشمند خود فناوری اثرانگشت را به کار گیرند اما موفق نشدند. از جمله آنها باید به سامسونگ، اپل و چندی دیگر پرداخت. البته این شرکت ها در تلاش هستند تا این فناوری را در محصولات عملی سازند.

اما به نظر می رسد شرکت چینی ویوو توانسته به این فناوری دست پیدا کند و در میان شرکت های مطرح اولین باشد. این شرکت در جریان نمایشگاه CES 2018 تصمیم گرفت فناوری اسکنر اثرانگشت زیر صفحه نمایش را به عنوان نمونه اولیه به نمایش درآورد و مورد تحسین قرار گیرد.

البته در این نمایشگاه محصولات نوآورانه متعددی وجود داشته و ویوو اولین نبود که دست به چنین کاری زده و محصولی را رونمایی نموده است. بنابراین باید عملکرد ویوو در CES 2018 را خاص دانست زیرا شرکت چینی همیشه در سر داشته دست به ایده نوآورانه ای زده و این موضوع از گوشی های هوشمند آن مشخص بود.

ay Fingerprint Scanning Technology in Detail

مشخص نیست فناوری مورد بحث چه زمانی در محصولات ویوو قابل مشاهده است و احتمالا پرچمداران این شرکت اولین اسمارتفونی هستند که به این قابلیت مجهز می شوند. پیشتر شایعاتی نیز درباره این فناوری منتشر شد که به نظر نمی رسید حقیقت داشته باشد اما در نهایت شاهد عملی شدن آن بودیم.

افزوده شدن سنسور اثرانگشت به بخش زیرین صفحه نمایش گوشی هوشمند ویوو آن را به مدلی چشمگیر تبدیل کرده که باید آن را در دسته برترین ها دانست. ویوو در طول سال های فعالیت خود برندی قابل توجه بوده و در این میان با معرفی این سنسور نشان داد که قصد داشته حضوری گسترده در جهان داشته باشد.

ویوو اگرچه در بخش تلفن هوشمند فعالیت دارد و تاکنون نتوانسته نظر بسیاری را به خود جلب کند اما با معرفی چنین فناوری در دسته برندهای قابل توجه قرار گرفته و باید آن را شرکتی بزرگ دانست.

منبع