jkastrenakes 171213 2190 0095
رونمایی دل از XPS 15 هیبریدی با صفحه‌کلید مغناطیسی

رونمایی دل از XPS 15 هیبریدی با صفحه‌کلید مغناطیسی

هر روز که می‌گذرد، لپ‌تاپ‌ها به سمت طراحی شیک و زیبا رفته تا نظر خریداران و مشتریان را به خود جلب کنند. یکی از این دسته شرکت‌ها که توجه فراوانی به موضوع زیبایی داشته، کمپانی خوش‌نام دل است. این شرکت در جریان نمایشگاه CES 2018 لاس وگاس، از نسخه جدید لپ‌تاپ XPS 15 با طراحی هیبریدی رونمایی به عمل آورده است؛ طراحی که در نسخه اصلی مشاهده نشده و نسخه  جدید را زیبا جلوه می‌دهد.

دل از سخت‌افزار قدرتمندی در XPS  15 هیبریدی بهره گرفته تا در کنار طراحی منحصربفرد، محصول کاملی در اختیار مشتریان خود قرار دهد. یکی از ویژگی‌های بارز این نوت‌بوک، صفحه‌کلید مغناطیسی نرمی بوده که با استفاده از مکانیزم آهن‌ربایی توسعه یافته است. دل برای آن که کاربر بازخورد سریع و بهتری در هنگام تایپ از صفحه‌کلید داشته باشد، به استفاده از آهن‌ربا در قسمت زیرین کلیدها روی آورده است. عمق کلیدها به 0.7 میلی‌متر می‌رسد تا احساس لذت‌بخشی در هنگام تایپ حس شود.

صفحه‌کلید جدید XPS 15 به عنوان maglev شناخته شده و طراحی ظریفی دارد. اگرچه نمی‌توان صفحه‌کلید جدید دل را نامطلوب دانست اما نباید عنوان بهترین صفحه‌کلید را به آن اختصاص داد. دیگر ویژگی بزرگ لپ‌تاپ جدید Dell، مشخصات سخت‌افزاری قابل‌توجهی بوده که این کمپانی روی لپ‌تاپ جدید به کار گرفته است. ویژگی که همیشه در سری XPS شاهد آن بودیم و حال نوبت به نسخه جدید یعنی XPS 15 هیبریدی رسیده است. در حالی که مدل 13 اینچی هیبریدی XPS به پردازنده کم توان اینتل مجهز است، XPS 15 به پردازنده جدید اینتل با تراشه گرافیکی AMD تجهیز شده تا عملکرد بالایی از خود به نمایش بگذارد. پیشتر دو شرکت اینتل و AMD با معرفی چیپ جدید خبر از همکاری با یکدیگر دادند. اینتل با راه‌حل پردازشی قدرتمند و AMD با تراشه‌های گرافیکی پرتوان سری Radeon توانستند چیپی را توسعه دهند که در نوع خود بی‌نظیر محسوب می‌شوند. با این حساب عملکرد سخ‌ افزاری نسخه 15 اینچی قدرتمندتر از نسخه 13 اینچی بوده و آن را برتر از رقبا می‌سازد.

jkastrenakes 171213 2190 0111.0

دل پیکربندی‌های سخت‌افزاری مختلفی با پردازنده i5 یا i7 نسل هشتمی کافی‌لیک اینتل، حافظه رم 8 یا 16 گیگابایتی، صفحه‌نمایش لمسی 1080 پیکسلی یا 4K، حافظه SSD با ظرفیت 128 گیگابایتی یا 1 ترابایت و چهار پورت USB-C برای XPS 15 هیبریدی در نظر گرفته است. گذشته از آن دو پورت USB-C به پشتیبانی از تاندربولت 3 نیز می‌پردازند. همچنین اسلات کارت اس دی و یک جک هدفون نیز در نظر گرفته شده تا لیست مشخصات XPS 15 تکمیل‌تر شود. به گفته دل این نوت‌بوک از قلم نیز پشتیبانی می‌کند و اما خریداران باید آن را جداگانه تهیه کنند. قیمت پایه XPS 15 به 1299 دلار می‌رسد و در اوایل فصل بهار روانه بازار خواهد شد.

شرکت دل در کنار معرفی نوت‌بوک XPS 15 از لوازم‌ جانبی‌هایی برای کامپیوترهای شخصی رونمایی کرد. از جمله آن باید به دو نمایشگر Ultrathin که یکی از آنها 23.8 اینچی 1080 پیکسلی و دیگری 27 اینچی quad HD پرداخت. از همه مهم‌تر، هر دو نمایشگر به پشتیبانی از HDR می‌پردازند و قیمت آنها به ترتیب 299 و 499 دلار است.

در نهایت این کمپانی یک درایو پورتابل SSD تاندربولت نیز معرفی کرده که در دو ظرفیت 500 گیگابایتی و 1 ترابایتی با قیمت 439 و 799 دلار به فروش می‌رسد.

منبع