چطور از راه دور برنامه های فروشگاه مایکروسافت را روی رایانه ویندوز ده خود نصب کنید؟!

remote app install windows 10اگرچه ما از طرق وب به فروشگاه مایکروسافت دسترسی داشتیم،اما فراید نصب اپلیکیشن ها فقط از طرق اپلیکیشن فروشگاه مایکروسافت بر روی رایانه ممکن بود.

برای ساده کردن فرایند نصب مایکروسافت یک ویژگی جدید به نسخه وب فروشگاه خود افزوده که شما را قادر می‌سازد اپلیکیشن ها را از راه دور بر روی دستگاه های خود نصب کنید، حتی اگر شما مقابل آنها نباشید.

همانند ios و اندروید شما می‌توانید برنامه ها را بر روی دستگاه های ویندوز 10 خود اضافه کنید در صورتی که بر روی دستگاه های خود از یک حساب مایکروسافت مشترک استفاده کرده باشد.

در این راهنمای ویندوز 10 به این خواهیم پرداخت که چطور برنامه ها را بر روی یک یا چند دستگاه ویندوز 10 به طور همزمان نصب و راه اندازی کنیم.

چطور از راه دور برنامه ها را بر روی دستگاه های ویندوز 10 خود نصب کنیم:

اگر شما تصمیم دارید یک برنامه مشابه را بر روی همهی دستگاه های خود نصب کنید به جای آن که از فروشگاه مایکروسافت بر روی هر رایانه استفاده کنید می‌توانید از نسخه وب فروشگاه برای نصب آن برنامه از راه دور بر روی همه ی دستگاه ها استفاده کنید،اما چطور:

  1. وبسایت فروشگاه مایکروسافت را بر روی مرورگر خود باز کنید.
  2. اپلیکیشنی را که قصد نصب آن را دارید را جستجو کنید.
  3. بر روی منوی(…) رد سمت راست دکمه “Install/Open” کلیک کنید و سپس گزینه Install on my devices انتخاب کنید.install on my devices microsoft store option
  4. دستگاهایی را که تصمیم دارید برنامه به طور خودکار بر روی آنها نصب شود را انتخاب کنید.
  5. بر روی دکمه Install now کلیک کنید.microsoft store remote app install selection
  6. بر روی دکمه OKکلیک کنید.

پس تکمیل این مراحل بعد از چند لحظه برنامه مورد نظر بر روی دستگاهایی که انتخاب کردید به طور خودکار شروع به دانلود و سپس نصب می‌کند.

مایکروسافت همچنان در حال تست این ویژگی است در حالی که این ویژگی باید در اکثر مرورگر های مدرن مانند مایکروسافت ادج ،موزیلا و کروم کار کند اما اگر شما این ویژگی را مشاهده نمی‌کنید بهتر است مروگر دیگری را آزمایش کنید.

اگر چه این ویژگی در نسخه وب موجود است اما مشابه آن احتمالا به برنامه فروشگاه مایکروسافت برای ویندوز10 راه خواهد یافت.

نظرتان راجب به نصب از راه دور برنامه ها در ویندوز 10 چیست؟ آن را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

منبع:windowscentral